06/04/13 – 15/04/13 – Tenerife – Stage

13_04_06_Tenerife_Stage_Fond_R003Ook een aantal atleten van trainers Frank Schepers en Cor Heemskerk zijn ondertussen op Tenerife gearriveerd voor hun stage.
Zij proberen ons dagelijks een verslag door te sturen.13_04_06_Tenerife_Stage_Fond_R004

Dag 10: Maandag 15 april

Laatste dag en opnieuw 2 trainingen.
13_04_06_Tenerife_Stage_Fond_R006Na een licht ontbijt zo vroeg mogelijk naar het strand voordat het te warm werd en er te veel zonnekloppers zouden zijn.
Jammer voor Kris maar ook deze training kende geen succes wegens de aanhoudende achillespeesproblemen.
Kirsten deed haar dagelijkse portie stabilisatie.
De anderen moesten door het soms mulle zand tempo’s lopen van 2′ tot 3′. Opnieuw afzien en keihard werken.
Opnieuw gaf iedereen het beste van zichzelf met onze jongste Thomas die 1 beurt minder moest doen maar in zijn laatste beurt de 1 of 2 jaar oudere Ruben en Bernard serieus pijn deed.
Prima zo, karakter tot en met.

Na deze laatste zware training kregen Bernard en Jinte een welverdiende massage van een Italiaanse topkiné Simone Collio (die ook de broers Borlée behandelt als ze daar zijn). Beiden zullen zich die behandeling nog lang herinneren, regelmatig deden ze de Chinees oftewel ogen dichtknijpen van de pijn. ‘ t scheelde niet veel of de massagetafel werd in 2 gebeten Emoji

13_04_06_Tenerife_Stage_Fond_R005Simone Collio won overigens zilver met de Italiaanse ploeg 4x100m op het EK 2010. PR’s 100m 10.06 en 200m 20.84. Bovendien is hij de vriend van de Bulgaarse Ivet Lalova. Europees Kampioenen 2012 op de 100m.
Haar PR’s 100m 10.77 en 200m 22.51.
Beide wilden met onze toppers op de foto.

De laatste namiddag werd opgevuld met herstelloop, stabilisatie, kiné.
Dan werd het tijd om de koffers te pakken en nog eens een laatste keer naar het mooie strand te wandelen, te beseffen dat het weer voorbij is, weer zo zwaar maar toch ook weer zo mooi geweest is.
Nog 350 dagen…

Dag 9: Zondag 14 april

Na de herstelnamiddag van gisteren stond om 10u één van de zwaarste trainingen van heel de stage gepland. 10 of 12 of 16 200den in weerstand met 200 joggen als rust.
Door het knokken tegen elkaar op, verbeterde iedereen zijn niveau. Zo moest Ivan alles uit de kas halen om een zeer sterke Michael zo goed mogelijk te volgen, hij deed dit voortreffelijk. Ook Bernard, Ruben en Thomas hadden geen medelijden met elkaar, keihard.
Een zeer sterke Leen verraste ons in de meidengroep met Lise en Jinte. Chapeau voor iedereen.

In de namiddag zorgden stabilisatie, lenigheid, zwemmen en voor sommigen een 30′ herstelloopje voor het nodige herstel.
‘ s Avonds werden de traditionele ijsjes en cocktailsEmoji van zondagavond in ere gehouden.
De ijsjes waren extra large, de cocktails extra lekker.

Dag 8: Zaterdag 13 april

Voor het ontbijt hebben we een stevige duurloop gedaan van 30min.
Na het middageten zijn we direct vertrokken naar het strand. En daar hebben we de namiddag doorgebracht. J
ammer genoeg was de bananaboot van vorig jaar er niet.

Enkele zwommen ver in de zee, en andere graafden zich in, in het zand. We kregen allemaal een ijsje om af te koelen, want dat was nodig.
Na een frisse douche zijn we met de hele groep strak in het pak vertrokken naar de Italiaan.

Het is een jaarlijkse traditie om daar te gaan eten.

Dag 7: Vrijdag 12 april

De dag begon weer vroeg met een ontbijt om 7u30. Even terug rusten op de kamer en klaarmaken voor een duurloop van 50 of 60 min.
Na de duurloop was het opfrissen en voor de meeste tijd om zich aan het zwembad neer te eggen.
Om om 1 uur weer te eten en vervolgens ons terug aan het zwembad te leggen of op de kamer wat te rusten.
Om 16 uur was het tijd voor toch wel een van de zwaarste trainingen van de stage, met vooral veel maximaal gaan en heel weinig rust.
Nadat iedereen deze training super had afgewerkt was het tijd om een doucheke te nemen en aan het avondeten te beginnen.

Na het avondeten hadden we nog met heel de groep een avondje shoppen gepland.
Dus, wie weet kunnen sommige onder jullie zich wel aan een verrassinkje verwachten.
De avond afsluiten met gezellig samen nog eentje te drinken en erna bedtijd !

Dag 6: Donderdag 11 april

We begonnen de dag met heerlijk uitslapen, dacht Bernard tot hij om 6u45 gewekt werd door de wekker die Ruben was vergeten uit te zetten!
We hadden vrij tot 4 uur. Sommigen gingen lekker zonnen aan het zwembad, anderen gingen enkele winkels bezoeken of bleven uitrusten op hun kamer.
Na de middag was iedereen weer uitgerust en konden we er terug invliegen. Het werd een rustige duurloop van 40′ tot 60′ langs de zee.
Gekwetste Kirsten bleef alleen achter op de piste oor stabilisatie oefeningen en kiné.

Na deze relatieve rustdag zijn we weer klaar voor de volgende zware trainingen…

Dag 5: Woensdag 10 april

In de vroege ochtend bleek hoe Cor gemist wordt op zijn werk. Zijn teamleader belde hem al erg vroeg op. Het was echter een spijtige vergissing, maar Cor was toch wakker 🙂 🙂 🙂
We begonnen dag 5 met een zware heuveltraining op nuchtere maag.
Als beloning voor
onze inzet verrasten Cor en Frank ons met een ticket voor Siam-park, één van ’s werelds grootste waterparken. De zon leek ons rond de middag even in de steek te laten maar na een uur verdwenen de laatste wolken en werd het een schitterende rustdag waarbij de helft van de groep zich liet verrassen door de zon en als rode kreeften terug kwamen in het hotel.
Morgen vroeg mogen we voor de eerste keer uitslapen en vanaf vrijdag beginnen we aan het tweede zware deel van de stage.

Dag 4: Dinsdag 9 april

Toch al wat frisser uitgeslapen zaten we aan het ontbijt.
Om 10 uur hadden we een
snelheidstraining 10x 150m met 4min rust.
Het was behoorlijk warm, de
thermometer gaf 32 graden aan op de piste. Liters water waren noodzakelijk om de training te kunnen afwerken op een behoorlijke manier.

In de namiddag is de groep gesplitst de meeste bleven op hotel, Kris,Ivan en Michael besloten naar het strand te gaan. Gevolg alle 3 behoorlijk verbrand.
De namiddag training
besloot rustiger te worden met een lichte opwarming en wat hordentechniek. Ook Kris kwam terug deelnemen aan de training na een kleine blessure.

Na het avond eten heeft Thomas heeft zich bij Lise geëxcuseerd (Het was nodig! AMAI). Voor het avondprogramma hadden de jongens niet echt iets voorbereid dus is ieder
gewoon zijn eigen gang maar gegaan en heeft iedereen gedaan waar hij of zij zin in had. Het was weer een top dag, hopelijk even goede dag morgen als we naar Siam-park gaan.

Dag 3: Maandag 8 april

Zondag avond waren we nog gezellig samen eentje gaan drinken in het Belgisch café  ‘Manneke Pis’.
Maar we waren er duidelijk niet alleen. Er waren nog enkele andere zatte Belgen die meezongen met de muziek, af en toe wat last hadden van hun broek die ze lieten zakken,… tot het plots uit de hand liep door een misverstand en ze elkaar ten vuist wilden gaan. Sensatie voor de avond was verzekerd.

Maandag ochtend, waren we de dag begonnen om 7u30 met een herstelduurloop, even opfrissen en ontbijten.
Nadat we ons buikje terug gevuld hadden en de zon toch wel even goed scheen heeft iedereen, behalve Kris die moest nog een kiné bezoekje brengen,  zich even aan het zwembad gelegd. Tot er plots een grote wolk onze zonneschijn kwam verstoren . Dus besloten we met enkelen even naar het centrum te gaan om er wat rond te kijken. Toen stond er op onze uurwerken 12u45 en we zouden om 12u55 aan het hotel moeten zijn dus, DOORSTAPPEN ! Iedereen was er nog op tijd voor samen te gaan eten.

Na het eten was die grote wolk nog altijd niet verdwenen dus besloten we op onze kamer wat te rusten, slapen of voor school te werken.
Om 16u startte de nieuwe training, allen gezamenlijk te voet naar de piste, waar we 8 à 10 x 100m stevig moesten doorrollen gevolgd door een flinke duurloop. Enkel Leen, Jinte en Thomas bleven op de piste, ze mochten er stabilisatie-oefeningen doen met Frank. Kris bleef ook in het hotel om wat te gaan aqua joggen.
Na de training was het vlug vlug douchen om op tijd onder te zijn voor het avondmaal. Tijdens het avondmaal werd nog even de planning voor de avond verteld. Iedereen werd om 8u30 onder in een zaaltje verwacht voor enkele gezelschapspelletjes nl. Phase 10 en Skip-bo. Al kwam Frank eerst nog op de proppen met het verloten van een fles schuimwijn en chocolaatjes die hij gekregen had omdat hij hier toch wel vaste  klant is. Thomas trok al redelijk vlug het juiste nummertje en kreeg de chocolaatjes. Voor het andere nummertje was het echter wachten tot het laatste lotje. De fles schuimwijn werd gewonnen door Jinte en Leen.  Na de spelletjes was het tijd voor naar bedje te gaan want de volgende ochtend worden we weer om 7u30 beneden verwacht.

Tot snel !

Dag 2: Zondag 7 april

Hallo, hier zijn we weer.
We zijn deze morgen met toch wel wat moeilijkheden vroeg opgestaan om om 7u30 het ontbijtbuffet aan te vallen.
Na het ontbijt was het even ontspannen voor de meesten betekende dit even terug het bed in.
Om 10 uur werd de volgende training aangevat. Dit wou dus zeggen, 9u55 iedereen in het onthaal, EN jawel, vandaag slaagde iedereen daar in.

We startten de dag met een rustige duurloop in drie groepen. De oudere jongens mochten alleen op pad, Frank startte de duurloop met de jongere jongens en Cor nam de meisjes voor zijn rekening.
Toen Cor en zijn meisjes aan de duurloop bezig waren kwamen ze plots Frank helemaal alleen tegen zonder jongens. Maar wel met een nieuwe fiets, jawel de eerste pechvogel is ook al bekend: à PLATTE  BAND!
Na de duurloop ging ieder zich even opfrissen en kwamen we elkaar al vlug tegen aan het zwembad voor de zon die er vandaag toch even was. Toen de zon volledig doorgebroken was, was het jammer genoeg tijd voor het middag eten. En ook wij hadden pech vandaag, toen we klaar waren met eten waren al terug flink wat wolken die de zon lieten verdwijnen.
Dan maar op de kamer, de ene wat voor school werken, de andere de benen masseren of Parijs-Roubaix volgen natuurlijk. Al vlug was het 16 uur, dit wil zeggen, tijd voor de tweede training van vandaag.
Deze was iets minder rustig als deze morgen, het was een flinke intervaltraining. Daarbij kwam ook nog dat het veel verschillende trainingen waren waardoor het niet in groep maar vooral individueel of sommige die geluk hadden toch nog met twee konden lopen.
Maar voor we aan het harde werk gingen beginnen moest er ook nog een groepsfoto gemaakt worden. Dit verliep niet geheel vlekkeloos.
Iedereen deed zijn atla-truitje aan en jawel, iemand zat zonder. Want Ruben, die er 100% zeker van was dat hij zijn truitje had meegenomen zat zonder… we keken in het rond, vonden dat Ivan zijn truitje toch wel wat spanden, dus HIJ was de dader. Maar nee hoor, plots zei Michael, mijn truitje zit misschien nog in mijn spikestasje… PROBLEEM OPGELOST ! Zo , foto gemaakt, nog even stretchen en de training kon starten.
Dit is bijna voor iedereen goed gegaan. Enkel Kris had wat last van zijn achillespees gekregen en heeft de training moeten stopzetten. Frank heeft hem dan ook onmiddellijk terug naar het hotel gestuurd voor wat ijs te leggen en zij gaan morgen zo vlug mogelijk een afspraak maken bij de kine en dan komt dit zeker wel in orde.
Training gedaan, iedereen terug naar het hotel. Een fris doucheke nemen en om 18u45 verzamelen voor te eten.

Aan tafel werd nog even de bespreking voor de avond en voor morgen gedaan.
Voor de avond staat er nog op het programma om naar het Belgisch café te gaan.
Maar, ik ben ervan overtuigd dat moesten er nog spannende dingen gebeuren dat jullie die zeker morgen zullen lezen.

Tot snel !

Groetjes van uit het, hopelijk morgen, warme Tenerife !

Dag 1: Zaterdag 6 april

13_04_06_Tenerife_Stage_Fond_001Met kleine oogjes stonden we allemaal om 4h30 op de luchthaven om om half 7 te vertrekken naar het warme Tenerife.
Na een vlucht van 4 uur, met af-en-toe wat
turbulentie, landden we om 9h40 plaatselijke tijd op Tenerife airport.
Met de
bus gingen we naar het hotel.

Na de lunch stond onze eerste training op het programma.
Het werd een rustige training, 20′ opwarmen, 1u30′ stabilisatie
training en 10′ uitlopen.
Enkelen kwamen net te laat voor de training en moesten
dus in het hotel blijven.

Na het avondeten verzamelde de groep voor het overlopen van het schema voor de volgende dag en werden voor alle duidelijkheid de regels nog eens overlopen.
Na het groepsgesprek was het tijd om uit te r
usten en nadat zoals afgesproken om elf uur al het licht uit ging, was het tijd om te gaan slapen om de volgende ochtend om half 8 te gaan ontbijten.

• Els
    09/04/2013 om 08:14

Mooi verslag, maar waar blijven de foto’s!

• Harry
    09/04/2013 om 08:20

Vermoedelijk moet de plaatselijke censuurcommissie eerst nog vergaderen Els!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.