Doelgroep

Je kunt bij onze club atletiek beoefenen in een ontspannen en familiale sfeer, onder begeleiding van deskundige en gediplomeerde begeleiders. Ongeacht je aangeboren talent kun je bij ons terecht om je grenzen te verkennen, je te meten met anderen in wedstrijden, of om gewoon gezond te bewegen en te sporten.

Bij de jeugd worden bijna alle atletiekdisciplines (lopen, springen, werpen) al spelend verkend en stapje voor stapje aangeleerd, met aandacht voor het ontwikkelen van de motorische basisvaardigheden. Vanaf de leeftijd van 13 à 14 jaar wordt er progressief meer nadruk gelegd op het competitief karakter van de atletiek voor jongeren met sportieve ambities. Hierbij kunnen zij rekenen op een ruim kader van gediplomeerde trainers in zowel de kamp- als loopnummers.

Naast de wedstrijdsport kan iederéén bij ATLA terecht voor het puur recreatieve joggen. Rustig “sociaal” joggen onder begeleiding, in de bos- en zuurstofrijke groene omgeving van Lanaken, is hier bijna elke dag mogelijk.

Algemene info

Op de volgende dagen zullen er geen avondtrainingen zijn:

Jeugdtrainingen

Meer info hierover is terug te vinden op de pagina jeugd en/of de facebookpagina van ATLA jeugd.

Info over aansluiting is te vinden op de pagina word lid.

Overzicht loopgroep SMART

  • trainingsschema: zie mails

De te lopen tijden voor de intervaltrainingen zijn hier te vinden.

Algemeen schema trainingen

  • Vaste jeugd- en groepstrainingen: dinsdag en donderdag vanaf 18u45, kangoeroes/benjamins tussen 18u30 en 19u30, pupillen/miniemen/cadetten tussen 18u30 en 20u00.
  • Groepslopen joggers op maandag, woensdag en vrijdag om 19u30.
  • Kampers en sprinters hebben vaak andere trainingsuren, in overleg met hun trainers.
  • Studententraining voor iedereen die wilt op zaterdag om 10u00.
  • Duurloop voor iedereen die wilt op zondagmorgen om 9u30. Start aan het clubhuis.

Start to run

  • 1 maal per jaar wordt er ook een sessie Start to Run georganiseerd.
    Deze start in de zomer (juli) en wordt na een tiental weken afgesloten met de door ATLA en het gemeentebestuur georganiseerde Maasrun tijdens het laatste weekend van september. Op het einde van de sessie zijn de deelnemers in staat om op een vlotte manier 5 km te joggen.
    Na de Start To Run hebben de joggers de mogelijkheid om aan te sluiten bij de verschillende groepen.
  • Voor de mensen die na hun Start To Run verder willen opbouwen naar 10 km wordt er tijdens de winterperiode een sessie Keep On Running georganiseerd. Van oktober-november tot midden januari wordt er stelselmatig opgebouwd naar deze afstand.